Tam, kad vaikas išmoktų skirti spalvas, nereikia jokių specialių pamokų, tai turi būti natūralus bendravimas su vaiku, žaidžiant ar vartant knygas.

Vaikui lengviau išmokti spalvas, kai jos sugretinamos su jam pažįstamais daiktais. „Raudona – kaip braškė“, „Žalia – kaip varlė“. Pastebėję, kad vaikui kažkuri spalva sunkiau įsimenama, padėkite jam, atkreipdami į ją didesnį dėmesį. Pavyzdžiui, valgant šokoladą, akcentuokite, koks jis rudas. Vaikai dažnai „pamiršta“ rudą, pilką spalvas, jos nėra jų mėgstamiausiųjų sąraše.

Žaidimai besimokantiems spalvų

Amžius: 1+

Kaladėlės

Žaidžiant su kaladėlėmis, duokite vaikui vieną, sakydami „aš tau duodu raudoną kaladėlę". Paprašykite ir vaiko: „Paduok man žalią kaladėlę". Išrūšiuokite kaladėles pagal spalvas.

Skalbinių segtukai

Turite namuose spalvotų skalbinių segtukų? Puiku, išrūšiuokite juos su vaiku pagal spalvas. Kad būtų įdomiau, iškirpkite iš spalvoto popieriaus skirtingų spalvų apskritimus (tokių spalvų, kokie segtukai) ir rūšiuokite: raudonus segtukus dėkite (arba sekite) ant raudono apskritimo ir t.t.

Koks automobilis?

Išėję pasivaikščioti į lauką, nueikite su vaiku iki artimiausios automobilių stovėjimo aikštelės ir išvardinkite, kokios spalvos automobilius matote. „Štai raudonas" (galite pasakyti ir automobilio rūšį) ir t.t.

Foto: Vida Press

Amžius: 2+

Kokios spalvos boružė?

Tam jums reikia dviejų rūšių kortelių – nespalvotų ir spalvotų su įvairiais skirtingų spalvų gyvūnais (pavyzdžiui, raudona boružė, žalias žiogas ir t.t.). Aptarkite su vaiku, kur kokia spalva. Tada spalvotas korteles užverskite ir atverskite juodai baltas. Ar mažylis prisimena, koks gyvūnas kokios spalvos?

Vaisiai ir daržovės

Paimkite spalvoto popieriaus lapus: geltoną, raudoną, žalią. Dabar atsidarykite šaldytuvą ir į pintinę sudėkite įvairiausius vaisius ir daržoves, kokių tik rasite. Žaidimas paprastas: vaisius ir daržoves grupuojate pagal spalvas: ant žalio popieriaus lapo dedate papriką, kivį, salotų gūžę, avokadą ir t.t

Kuo tu apsirengęs?

Atsistokite su vaiku vienas prieš kitą ir pasistenkite įvardinti kuo daugiau spalvų, esančių jūsų rūbuose: žalias megztukas, raudonos kojinės, geltonas šalikas ir pan.

Amžius: 3+

Spalvų „memory"

Iškirpkite iš vienpusio spalvoto popieriaus po 2 stačiakampius įvairių spalvų: 2 raudonas korteles, 2 – mėlynas, 2 – žalias ir pan. Užverskite jas, kad nesimatytų spalvų. Paeiliui galite atversti po 2 korteles. Jei atverčiate vienodas spalvas, pasiimate. Nepamirškite įvardinti, kokia tai spalva.

Ar nemeluoju?

Paprašykite vaiką, kai jūs pasakysite teisingą teiginį, suploti rankomis. Jei pasakote neteisingą teiginį, sutrepsėti kojomis. Pavyzdžiui: „krokodilas yra žalias" – vaikas suploja. „Morka yra violetinė" – vaikas sutrepsi.

Sagų mozaika

Jeigu namuose turite krepšelį nereikalingų sagų, išrūšiuokite juos pagal spalvas. Tada ant popieriaus lapo iš sagų dėliokite mozaikas (geltonos sagos - saulė, raudonos – gėlės žiedas ir pan.)

Amžius: 4+

Stebuklingas vanduo

Pripilkite pusė stiklinės vandens. Tada suplėšykite mažais gabaliukais spalvoto krepinio popieriaus ir suberkite juos į vandenį. Stebėkite, kaip akimirksniu vanduo nusidažo krepinio popieriaus spalva. Galima paėmus teptuką pabandyti piešti su gautais „dažais". O į stiklinaitę greitai įmerkus ir ištraukus baltą popierinę nosinaitę, pamatysite, kaip ji akimirksniu nusidažys.

Spalvoti ryžiai

Paimkite saują ryžių, vaiko mėgstamos spalvos guašo, teptuką ir spalvinkite ryžius.

Spalvų diena

Su didesniu vaiku galite pažaisti spalvų dieną. Tai reiškia, kad vieną dieną jūs skirsite tam tikrai spalvai, ir stengsitės apsirengti tos spalvos rūbais, valgyti tos spalvos maistą iš tos spalvos indų, žaisti tos spalvos žaislais ir t.t.

Foto: Vida Press

Spalvota pasaka

Vaikai sėdi rate, kiekvienas turi po mažą indelį. Rato viduryje yra indas su skirtingų spalvų stikliniais rutuliukais (tai gali būti skirtingų spalvų sagos, karoliukai arba kaladėlės). Suaugęs seka pasaką, vaikai išgirdę paminint tam tikrą spalvą, ima iš indo tos spalvos daikčiuką ir deda į savo indą. Pasaką galima improvizuoti savo nuožiūra, svarbu, kad joje būtų paminėta daug spalvų: „Vieną gražią dieną, kai švietė geltona saulė, per žalią pievą ėjo nykštukas raudonu paltu ir t.t. Pabaigoje visi sutikrina, kokių spalvų rutuliukų turi savo indelyje.