Nesugadinkite besivystančios pėdos formos

Vaikai vystosi ir auga individualiai, priklausomai nuo daugelio aplinkybių, todėl skirtingu tempu vystosi ir jų pėdutės.

Daugelis tėvelių, pamatę putlias savo mažųjų pėdas, baiminasi plokščiapėdystės ir skuba ieškoti ortopedinių batų su išformuotu išilginiu skliautu.

Gydytojai ortopedai skuba nuraminti tokius nuogąstaujančius, teigdami, jog mažos pėdutės dar nėra visiškai išsivystę, nes nevisai susiformavę kaulai ir pėdos skliautas, daug riebalinių audinių, dėl kurių pėda atrodo plokščia. Be to, kieti įdėklai, paremiantys vidinį skliautą, padaro „meškos paslaugą“.

Mūsų mažylių pėdos – jautrus mechanizmas: vaikų kaulai gana lankstūs, plastiški ir gali lengvai deformuotis, todėl avalynė turi atitikti tam tikrus reikalavimus, kad nesugadintų besivystančios pėdos formos.

Foto: Organizatorių nuotr.

Didesnis dėmesys – priešmokyklinukų pėdutėms

Didesnį dėmesį svarbu atkreipti į priešmokyklinukų pėdutes. Tokio amžiaus vaikų pėdos skliautas jau turėtų galutinai susiformuoti, raiščiai sutvirtėti ir suformuoti išilginį bei skersinį pėdos skliautą.

Jau tada, jeigu tėveliams kyla dvejonių dėl vaiko pėdučių formavimosi, pastebėjus, jog vaiko kojos einant krypsta į vidų, nesimetriškai nunešiojama avalynė, patartina pasirodyti ortopedui traumatologui.

„Pėdų deformacijų atsiradimui įtakos gali turėti paveldimumas, bendras griaučių raiščių laisvumas, antsvoris ir judėjimo stoka, netinkama avalynė“, - vardina gydytojas vaikų ortopedas traumatologas Gintaras Kušleika.

Šiandien mažiausiai kas antras suaugusysis kenčia dėl vienokių ar kitokių pėdų negalavimų. Funkciniai ar anatominiai pėdos pakitimai, laiku neskiriant deramo dėmesio, ilgainiui sukelia nemalonius kūno ir laikysenos pokyčius, sąnarių ir nugaros skausmus.

Paverskite mankštą pramoga!

Tam, jog taisyklingai vystytųsi ne tik vaiko pėdutės, tačiau ir visa raumenų sistema, labai svarbu judėti. Lengviausia tai daryti vaikščiojant, žaidžiant aktyvius žaidimus lauke. Nepamirškite, jog geriausias pavyzdys vaikui esate Jūs! Kartu su vaiku galite atlikti nesudėtingus smagius pratimus: vaikščioti ant pirštų galų, pėdų vidinės ir išorinės pusės, stengtis kojos pirštais nuo žemės suimti lengvus daiktus. Judėkite kartu su vaiku, mankštą paverskite pramoga, o ne kančia!

Foto: Organizatorių nuotr.

Tinkamos avalynės pasirinkimas

Mažiesiems patartina rinktis profilaktinę avalynę iš natūralių medžiagų, su šiek tiek tvirtesniu užkulniu, kad stabilizuotų čiurną ir neleistų jai krypti, plati noselė nevaržytų pirštukų judesių. Batukų padas turėtų būti lengvas, minkštas ir lankstus, pasižymintis amortizuojančiomis ypatybėmis ir neribojantis judesių. Vidinis įdėklas gali būti šiek tiek minkštesnis ir iškilęs vos kelis mm ties išilginiu pėdos skliautu, tačiau jokiu būdu šioje vietoje negali būti kietas kauburėlis. Kai pėdos skliautas pasyviai paremtas, nedirba raumenukai, - perspėja vaikų ortopedai.

Foto: Organizatorių nuotr.

Ar Lietuvoje galima gauti profilaktinės vaikiškos avalynės?

Taip! Didžioji Šiauliuose įsikūrusios „Sabalin“ įmonės pagamintos odinės avalynės – apie 90 proc. - iškeliauja į Vokietiją, Suomiją ir Didžiąją Britaniją, tačiau dalis batukų pasiekia ir Lietuvos pirkėjus.

„Džiaugiamės sėkmingu bendradarbiavimu su ortopedijos specialistais, vykdant vaikiškos profilaktinės avalynės gamybos projektą, - pasakojo UAB „Sabalin“ direktorė Regina Arcišauskaitė.

Gamyboje naudojamos tik sertifikuotos odos ir medžiagos, atitinkančios REACH žaliavų standarto reikalavimus, iš ES šalių, avalynės modeliavimas, bendradarbiaujant su partnerinių Užsienio šalių įmonių dizaineriais, leido šiauliečių gamybininkams pelnyti tarptautinį pripažinimą.

Vaikiškų basučių, atitinkančių medikų rekomendacijas, ieškokite specializuotose parduotuvėse “Sveikatinė“.

Foto: Organizatorių nuotr.

„Formuojant mūsų parduotuvių asortimentą, išskirtinį dėmesį skiriame profilaktikai, todėl visos mūsų prekės, visų pirma, turi gauti medikų pritarimą, tik tada atsiduria lentynose, - dalijosi patirtimi specializuotų parduotuvių tinklo „Sveikatinė“ vadovė Rasa Sitkevičienė.

Nors vaikiškos avalynės pasirinkimas prekyboje šiuo metu didžiulis, tačiau tėveliai pasimetę pasiūlos gausybėje. Daugelis nežino, kaip pasirinkti avalynę, kuri būtų sveikiausia jų mažylių pėdutėms.
„Užsukusius į mūsų parduotuves „Sveikatinė“ tėvelius dažnai tenka konsultuoti, kuo skiriasi profilaktinė ir ortopedinė avalynė, duoti naudingų patarimų, ką daryti, kad vaikų kojytės augtų sveikos. Džiugu stebėti, kad kasmet tėvelių supratimas auga, jog tikrai ne visus vaikučius reikia auti ortopediniais batais, o užtenka profilaktinių“, - džiaugėsi R.Sitkevičienė.

Mažųjų ir jų tėvelių dėmesiui siūlome išbandyti AB „Ortopedijos technika" kineziterapeutų paruoštą mankštą „Kad pėdutės augtų sveikos“

PRATIMAI STOVINT

1. Eiti ant pirštų galų.

2. Padais ridenti kamuoliuką arba eiti „meškute" (pavertus pėdas ant išorinių pėdos kraštų ir surietus pirštus).

3. Daryti pritūpimus ant pirštų.

4. Eiti lazdele ir ją ridenti pėda.

PRATIMAI SĖDINT

1. Pėda atlikti „kirmino" judesį.

2. Padais kelti kamuolį.

3. Kojų pirštais kelti įvairius daiktus:

A. Virvutę;

B. Akmenukus;

C. Skepetaitę;

D. Pieštuką.

4. Kojų pirštais suglamžyti rankšluostuką.

5. Kojų pirštais traukti rankšluostį su knygomis.

6. Pakaitomis atlikti judesį „nuo kulno ant pirštų".

7. Pakartoti pratimą, spaudžiant kelius rankomis.