Pirmąją straipsnio dalį „Akimirka iki pliaukštelėjimo – kaip susivaldyti“ skaitykite ČIA.

Jeigu tik įmanoma, stengtis pasitraukti iš situacijos. Nebūti, nesiaiškinti ir nemoralizuoti – tiesiog pasitraukti. Galima šeimoje turėti sutartą ženklą, kuris reikštų „man dabar reikia pertraukos". Tas ženklas yra labai geras. O ką konkrečiau reiškia „išeiti, pasitraukti iš situacijos"?

„Kartais tėvai pergyvena – kaip čia vaikas vienas verks? Jeigu vaikas visai mažiukas ir aš jį vieną paliksiu verkiantį, juk tai negerai? Taip, iš vienos pusės tai nėra labai gerai, bet iš kitos pusės, kai mūsų emocijos užkyla ir juntame, kad nebegalime susitvardyti, bet kokiu atveju yra tikrai žymiai blogiau likti", – sako M. Karklytė.

Kambaryje vaikas yra saugus. Taigi, reikėtų tiesiog išeiti - į kitą kambarį, į vonią ar tualetą (jeigu nėra kitokios galimybės), įsijungti relaksacinę muziką. Arba bet kokią kitą mėgstamą muziką, nors relaksacinė tam tikromis vibracijomis greičiau atpalaiduoja smegenis.

„Tuomet užsimerkti, kvėpuoti ir pasistengi savo mintimis iš to išeiti. Dar vienas variantas - nueiti nusiprausti po dušu. Geriausia šaltu ar drungnu vandeniu. Jeigu neturime galimybės - tiesiog nusiprausti veidą šaltu vandeniu. Galite pagulėti vonioje", – pataria psichologė.

Dar vienas būdas – išeiti pakvėpuoti grynu oru, apeiti kelis ratus aplink namą. Jei to negalime padaryti, išeiti tiesiog į balkoną ar atsidaryti langą.

„Kiek įmanoma giliau pakvėpuokime grynu oru - tai padės ramiau išeiti iš situacijos", - sako psichologė.

Eteriniai aliejai patinka ne visiems, tačiau jei juos mėgstate, galite jais pakvėpinti kambarį, tiesiog pauostyti buteliuką. Eterinių aliejų galima pagarinti prausiantis duše, klausantis atpalaiduojančios muzikos.

Pykčiui nuraminti galite turėti mėgstamos arbatos ar kavos ar kito skanaus gėrimo (galbūt – vaisių kokteilio), kurio nevartojate kasdien. Gėrimas būtų prabangesnis, toks, kuriuo sau leidžiame pasilepinti tik retkarčiais. Šiuo atveju, tiks jo išgerti.

Dar vienas būdas - kvėpuokite.

„Įkvepiame per pilvą, lėtai skaičiuodami iki keturių. Ir taip pat, skaičiuodami iki keturių, lėtai iškvepiame. Taip pakvėpavus kelias minutes turėtume pajausti užplūstančią ramybę. Jeigu šis netinka, internete galime paieškoti įvairių kvėpavimo pratimų", - sako M. Karklytė.

Paskutinis patarimas – išeiti į mišką ir išsirėkti.

„Arba nuvažiuoti toli nuo namų, pasileisti garsiai muziką ir garsiai padainuoti. Tokiu būdu galime išlieti energiją ir to negatyvo lieka mažiau. Vyrams padeda paremontuoti automobilį, kažką sutaisyti. Taip pat iškrauna fizinė veikla: pabėgioti, pašokinėti, pasivaikščioti –tiesiog išmesti tas emocijas", - rekomendavo pašnekovė.

Jei turite humoro jausmą, nesunkiai paversite situaciją juoku – tiesiog prisiminkite panašią juokingą situaciją.

Kai jaučiate, jog galbūt nebesugebėsite net išeiti į kitą patalpą, turėkite susitarimą su vyru ar žmona, kad padėtų jums atsitraukti.

„Kai sutuoktinio nėra šalia, namuose galima žaidimo forma iškabinti lipdukus „ar matei save veidrodyje, kai esi įsiutęs?". „Tu tokia nuostabi, kai šypsaisi". Lipdukai reikalingi, kaip priminimo forma, kuri padės reikiamu momentu susitvardyti ir gal net nusišypsoti", - sakė vaikų psichologė.

Jei nesame tiek įpykę, kad reiktų pasitraukti, galime priminti sau, kad dėl to, kas vyksta, vaikas nėra kaltas. Jis kasdien mokosi ir bręsta.

„Taip pat labai svarbu, kad mes vaiko pykčio, vaiko išsakytų žodžių ar gestų nepriimtume asmeniškai. Tai nereiškia , kad vaikas mūsų nemyli - tiesiog jis dar nėra išmokęs reikšti emocijų, klausyti. Me ir esame šalia tam, kad jį išmokytume", - sako M. Karklytė.

O kaip jūs pats jaustumėtės, jei ant jūsų labai pyktų tris kartus už jus didesnis žmogus? Kas jums padėtų?

Psichologės teigimu, kiekvienas prisitaiko, tai kas jam naudinga ir gali susikurti būdus, kurie geriausiai veikia.

„Svarbu, kad kai matome progresą, jį pastebėtume, pasidžiaugtume ir apdovanotume save už tai", - pokalbį užbaigė M. Karklytė.