Tinka ir pirmą, ir trečią nėštumo trimestrą

Kvėpavimo pratimai tinka bet kuriuo nėštumo laikotarpiu. Juos gali atlikti kiekviena moteris, jie nepakenkė nė vienai būsimai mamai.

Šie pratimai gerina medžiagų ir deguonies apykaitą moters organizme, gerėja savijauta.

Atlikdama kvėpavimo pratimus, moteris pasirūpina ne tik savo sveikata, bet ir įsčiose augančiu vaiku, kuris per virkštelę ir placentą gauna daugiau deguonies, todėl lengviau pasisavina naudingąsias medžiagas.

Medikai tvirtina, kad moteris, kuri gimdydama prisimena kvėpavimo pratimus ir į juos sutelkia savo dėmesį, gali sumažinti nerimą ir skausmo pojūtį.

Moko nėščiųjų kursuose, sporto užsiėmimuose

Kaip mokytis tinkamai kvėpuoti, galima sužinoti nėščiųjų kursuose, nėščiųjų jogos ar sporto užsiėmimuose.

Jei būsima mama nelanko jokių užsiėmimų, galima jų pasimokyti ir namuose. Kvėpavimo pratimų kompleksų yra labai įvairių, tačiau jie visi padeda sutelkti dėmesį į savo kūną.

Oro įkvėpti ir jį iškvėpti patartina skaičiuojant iki keturių (iškvepiant galima skaičiuoti ir iki aštuonių). Kartais patariama orą šiek tiek sulaikyti ir tik tada iškvėpti.

Trys kvėpavimo pratimai

1. Šį vos tris minutes trunkantį pratimą patartina atlikti kas rytą, dieną ir vakarą sėdint (jei sunku, galima ir gulint). Daug, bet palengva, įkvėpti pro nosį taip, kad išsipūstų pilvas ir oras visiškai užpildytų plaučius. Nesulaikant kvėpavimo orą iškvėpti lėtai, vientisu srautu.

2. Iš plaučių visiškai iškvėpkite orą. Pro šiek tiek pravertą burną labai lėtai įkvėpkite, stengiantis užpildyti apatinę, vidurinę ir viršutinę plaučių dalį (taip, kad pilvas šiek tiek įdubtų ir ištuštėtų apatinė plaučių dalis). Įkvėpus šiek tiek įtempkite pilvo apačią, kad būtų visiškai tuščia. Iškvėpkite švokščiant.

3. Šį pratimą patartina atlikti prieš pat miegą. Patogiai atsisėskite, atsipalaiduokite. Vieną ant kitos uždėtas rankas priglauskite ties saulės rezginiu (tarp krūtinkaulio ir bambos).

Pirštus šiek tiek pakelkite į viršų, o alkūnes ištieskite į šalis. Giliai įkvėpkite ir nuleiskite galvą žemyn. Tada lengvai ir lėtai iškvėpkite orą, kad pasigirstų švelnus dūzgimas. Taip pat reikia elktis ir įkvepiant.

Pratimą reikia kartoti keletą kartų.